Followers

Wednesday, October 13, 2010

Syukur ALhamdulilah...

 
Salam kawan2....actually takda apa sangat nak update...Ermm cuma kdgkala kerisauan di dalam hati melanda....hehehe...Baru2 nie...11/10/2010 jam 1 pagi aku telah dimasukkan ke wad...Bukan sbb nak bersalin..belum sampai lagi waktunya...yelah due date aku 4/11/2010. Aku dimasukkan ke wad sbb baby kurang gerak...setelah dibuat CTG, dr kata jantung baby ok, berdenyut dgn baik, dan pergerakkan pun ok..tapi disebabkan aku ada kencing manis dr takut kes2 seperti bayi mati dalam kandungan secara mengejut disebabkan ibu mengalami kencing manis...So aku kena diletakkan di bawah pemerhatian untuk tgk mcm mana jantung & pergerakkan baby. Setelah seharian aku dipantau alhamdulilah semuanya ok..Pakar check dan aku berpuas hati dgn pergerakkan baby. Bukan main aktif anak ibu bila masuk hospital...Syukur alhamdulilah ...Skrg nie pun baby tgh aktif....rasa pergerakkannya....

Dok kat hospital mmg membosankan....dah le sebelah menyebelah aku semua dah nak bersalin...ada yg kena induce...dok tahan rasa sakit....kesian plak tgk diorang....mcm mana le aku nanti...moga2 dipermudahkan semuanya....Bila dengar tangisan bayi yg baru lahir membuatkan aku rasa tak sabar nak tunggu anak ku lahir....
 

Dan ini antara doa yang patut dibaca oleh bakal ibu utk memudahkan proses bersalin. kalu bole dikerapkan bacaannya. kita hanya mampu bertawakal dan memohon pada Allah. moga2 Allah memperkenankan doa kita.

"Kemudian jalannya dimudahkan" (Surah Abasa: ayat 20)
 
"Dan aku sentiasa menyerahkan urusanku bulat2 kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Melihat akan keadaan hamba2nya". (Surah Ghafir: ayat 44)
 
 “Tidak ada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku termasuk orang orang yang zalim". (Surah Al-Anbiya': ayat 87)

No comments:

Post a Comment

Blog Story By

Jom Jenguk Yg Nie Gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...