Followers

Wednesday, June 17, 2009

[[ Satu barisan ayat membawa seribu makna ]]

tadi aku tgh baca blog salah sorang junior kustemku - zentegel...
terpapar beberapa barisan ayat...
yg mendalam maknanya....
membawa aku ke untuk berfikir...
cuba korang baca and hayati bait2 ayat inie....

Aku minta kpd ALLAH setangkai bunga segar,
DIA berikan kaktus berduri.
Aku minta kupu2, diberi ulat berbulu.
Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga, indah sekali.
Dan ulat itupun menjadi kupu2 yang cantik.
Itulah jalan ALLAH, indah pada masaNYA.
ALLAH tidak memberi apa yang kita harapkan, tetapi dia memberi apa yang kita perlukan.
Kadang2 kita sedih, kecewa, terluka, tetapi jauh di atas segalanya DIA telah mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

No comments:

Post a Comment

Blog Story By

Jom Jenguk Yg Nie Gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...