Followers

Friday, June 11, 2010

Dah tahu keputusan MGTT....Next BSP

Hari rabu baru nie aku dapat call dari klinik desa pulau meranti...nurse tu cakap aku punya gula agak tinggi, aku tak berapa faham apa yg dia cakap..cuma yg aku tahu dia cakap fasa berpuasa 5 ++ dan fasa selepas minum glokose 7 ++....dia kata aku ada kencing manis....so dia nak aku jalankan ujian BSP minggu depan....katanya aku kena amik darah 4 kali...uih byknya ..dia juga pesan kat aku jgn byk mkn karbohidrat/gula...kena kontrol...takut laks aku....so tanpa membuang masa aku pun tanya pakcik google....apa tu ujian BSP...

BSP merupakan ujian yg dikenali sebagai Blood Sugar Profil untuk menentukan sama ada ibu hamil mengidap diabetes (gestational diabetes) atau pun tak. Dalam ujian ini, seseorang itu dikehendaki mengambil darah:



1. sebelum makan pagi
2. sebelum makan tengahari
3. sebelum makan malam
4. pada jam 9 atau 10 mlm

Ujian ini akan dijalankan sepanjang mengandung.....





No comments:

Post a Comment

Blog Story By

Jom Jenguk Yg Nie Gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...