Followers

Monday, July 27, 2009

Cendol Leman Dawi

Pernah tak u oll semua dengar2 citer or pernah merasa cendol leman dawi? or u oll pernah tgk kat tv3 or mana2 siaran pasal cendol nie?....cendol paling famous kat malaysia tu dowww

Hari sabtu baru nie kebetulan aku otw ke majlis pernikahan zura di tampin...aku smpat merasai cendol tu...well dia ada 4 jenis cendol yg berlainan rasa ; cendol pulut, cendol kacang, cendol jagung + cendol biasa....ermmm disebabkan cendol biasa & cendol pulut aku dah penah merasa..so aku decide nak merasa cendol jagung..well not bad sedap juga....k.uji + ida cuba cendol kacang..

ermm dekat cendol leman dawi nie.....nak tambah free..santan cendol free, ais free, gula free...malahan air bali pun free..siap boleh bungkus lagi..tapi bagi aku lah kan...rasa yg berbayar lebih sedap dari free kot...cendol free tu utk tambah rasanya kurang sikit ah daripada yg berbayar....itu komen aku lah kan....

tapi mmg payah le org nak kasi free kan benda2 dalam zaman skrg nie...hari tu kami gie rasanya pakcik leman takda....kata kawan2 aku yg biasa lepak kat cendol nie...klu pakcik leman ada mesti dia byk bercerita...mcm2 benda dia tahu..maybe bukan jodoh kami kot nak jmpa dgn pakcik leman dawi...

mmg org yg datang ke kedai cendol nie tak berhenti...boleh dikatakan setiap kereta yg lalu kat depan nie hampir 90% akan berhenti dan merasai cendol nie....mmg terkenal le cendol nie...aku balik dari majlis kenduri dalam kul 1 lbih pun org masih ramai...satu lagi keistimewaan kedai nie..klu cendol dah habis...pakcik nie akan berdiri atas kerusi dan angkat sepanduk "cendol habis"

korang yg tak pernah merasa klu nak mencuba jom le try datang ....nak pergi senang je...korang turun tol senawang....lepas tol tu korang pusing kanan - amik jlan nak ke tampin...terus je lebih kurang dalam 10-15 minit korang akan nampak kedai cendol leman dawi..kain banner warna kuning lagi...hehhehe

oklah selamat jalan2 cari makan......hehehe




post signature

No comments:

Post a Comment

Blog Story By

Jom Jenguk Yg Nie Gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...