Followers

Tuesday, July 7, 2009

Cinta sejati?

ada org kata dia tahu apa tu cinta sejati...ada org kata kata tiada cinta sejati di dunia ini...pada aku cinta sejati, cinta hakiki hanyalah pada yg MAHA ESA...tiada cinta seindah, secantik, seharum cinta padaNYA. Cinta sesama manusia kdgkala hanya bertopengkan kepalsuan...kepura-puraan..

namun pagi ini aku disapa oleh seseorg...aku tidak dapat menceritakan apa yg kami bualkan tapi byknya berlatar belakangkan cinta sejati...adakah aku tahu mengenai apa itu cinta sejati?..aku mohon maaf andai coretan kata-kata ini menyentuh hatimu...cuma aku tak tahu dan keliru masa aku membuat keputusan itu...namun kekeliruan aku itu telah diberi petunjuk olehNYA..aku akur dan menerima setiap keputusan itu dan meneruskan kehidupan ini..aku sentiasa mendoakan kesejahteraan dirimu sahabatku..

maaf andai harinie jiwa aku agak sensitif...namun inilah yg aku rasai...

Cinta….sungguh anugerah yang terindah yang diberikan Sang Pencipta pada makhluknya, tanpa cinta tak akan ada kedamaian didalam dunia.

Cinta bukanlah daripada kata-kata, tetapi segumpal keinginan yang diberikan kepada hati yang memerlukan. Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang, dan bukan siapa dia sebelumnya. Malah, kisah lampau yang berlaku tidak perlu diungkit lagi sekiranya hati benar-benar menyintai dirinya.

CINTA adalah sebahagian daripada fitrah manusia. Cinta memang sudah ada dalam diri kita. Bersyukurlah orang yang diberi cinta dan mampu menyingkap rasa cinta dengan tepat dan menurut syariah.

Cinta sejati : stempel sejati akan disematkan pada cintanya kalau cinta itu sudah teruji dalam waktu yang relatif lama. Sebesar apapun badai/prahara yang akan merusak hubungan asmara, cinta sejati akan tetap kokoh tak tergoyahkan.

walau apapun tafsirannya...terpulang pada individu itu sendiri yg mengetahui cintanya...

No comments:

Post a Comment

Blog Story By

Jom Jenguk Yg Nie Gak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...